Pañella: “Continuen donant-li voltes a un absurd Corredor Central, per més que Europa els diga que no”
El diputat de Compromís diu que “l’última ha estat l’intent que Hollande els diguera sí a Canfranc, que el francés ha resolt amb un ‘ho pensarem’ sense més valor”
El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha assenyalat que ’“per més acords que adopte la Unió Europea sobre la urgència de construir el Corredor Mediterrani i sobre l’absurditat d’un Corredor Central que hauria de travessar els Pirineus per Canfranc, els governants espanyols, i aixó val per quan manava el PSOE i per ara que mana el PP, continuen encabotats en colar per alguna banda aquest Corredor Central. L’últim episodi acaba de tindre lloc ara, durant la reunió entre Rajoy i el president francés Hollande. Segons s’ha informat, entre les conclusions a què haurien arribat es trobaria l’estudi de l’alternativa del pas dels trens per Canfranc, una possibilitat sobre la qual el president francés s’ha limitat a dir una cosa semblant a “es podria estudiar”, que és una forma molt educada de no pronunciar-se sobre el tema”
Pañella ha assegurat que “en lloc de tindre en compte exclusivament els aspectes econòmics, i els beneficis que generarà el Corredor Mediterrani en exportacions i creació de llocs de treball, els successius governs espanyols, siguen de Zapatero o de Rajoy, es basen en criteris polítics més que discutibles, i ara han afegit la voluntat de Catalunya d’autodeterminar-se per posar entrebancs a una infraestructura d’àmbit europeu, que la Unió ha indicat que s’ha de construir amb independència dels estats que travesse, per a unir el sud d’Europa amb el nord, travessant la zona costanera on es produeixen i s’intercanvien la major part dels productes, de fabricació pròpia o importats des d’Àsia”
El diputat de Compromís ha afirmat que “aquestes vacil.lacions sense sentit sobre un projecte que compta ja amb totes les benediccions de la Unió Europea no fan sinó endarrerir més i més la seua execució, clau per a l’economia castellonenca i valenciana en general. I des de Compromís no escoltem que els representants castellonencs de les dues formacions estatals condemnen amb la suficient contundència aquestes absurdes maniobres dilatòries ni aquests projectes alternatius sense acceptació europea. Cal que la societat castellonenca en ple exigisca al govern de Madrid, amb independència del color polític que tinga en cada moment, la ràpida execució d’una obra declarada prioritària per la Unió i clau per a la nostra futura recuperació econòmica, i que condemne tot intent de vies alternatives sense sentit, que ens deixarien, cas de fer-se realitat, en un autèntic cul de sac sense possibilitats d’expansió exportadora”.
El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha assenyalat que ’“per més acords que adopte la Unió Europea sobre la urgència de construir el Corredor Mediterrani i sobre l’absurditat d’un Corredor Central que hauria de travessar els Pirineus per Canfranc, els governants espanyols, i aixó val per quan manava el PSOE i per ara que mana el PP, continuen encabotats en colar per alguna banda aquest Corredor Central. L’últim episodi acaba de tindre lloc ara, durant la reunió entre Rajoy i el president francés Hollande. Segons s’ha informat, entre les conclusions a què haurien arribat es trobaria l’estudi de l’alternativa del pas dels trens per Canfranc, una possibilitat sobre la qual el president francés s’ha limitat a dir una cosa semblant a “es podria estudiar”, que és una forma molt educada de no pronunciar-se sobre el tema”
Pañella ha assegurat que “en lloc de tindre en compte exclusivament els aspectes econòmics, i els beneficis que generarà el Corredor Mediterrani en exportacions i creació de llocs de treball, els successius governs espanyols, siguen de Zapatero o de Rajoy, es basen en criteris polítics més que discutibles, i ara han afegit la voluntat de Catalunya d’autodeterminar-se per posar entrebancs a una infraestructura d’àmbit europeu, que la Unió ha indicat que s’ha de construir amb independència dels estats que travesse, per a unir el sud d’Europa amb el nord, travessant la zona costanera on es produeixen i s’intercanvien la major part dels productes, de fabricació pròpia o importats des d’Àsia”
El diputat de Compromís ha afirmat que “aquestes vacil.lacions sense sentit sobre un projecte que compta ja amb totes les benediccions de la Unió Europea no fan sinó endarrerir més i més la seua execució, clau per a l’economia castellonenca i valenciana en general. I des de Compromís no escoltem que els representants castellonencs de les dues formacions estatals condemnen amb la suficient contundència aquestes absurdes maniobres dilatòries ni aquests projectes alternatius sense acceptació europea. Cal que la societat castellonenca en ple exigisca al govern de Madrid, amb independència del color polític que tinga en cada moment, la ràpida execució d’una obra declarada prioritària per la Unió i clau per a la nostra futura recuperació econòmica, i que condemne tot intent de vies alternatives sense sentit, que ens deixarien, cas de fer-se realitat, en un autèntic cul de sac sense possibilitats d’expansió exportadora”.














