Miércoles, 24 de Diciembre de 2025

Actualizada Miércoles, 24 de Diciembre de 2025 a las 17:44:22 horas

el7set
Martes, 08 de Enero de 2013
Educació

Pañella: “30 alumnes per aula és una salvatjada pedagògica”

Compromís comparteix la postura mantinguda al Consell Escolar Valencià pels sindicats, que s’han oposat a la mesura proposada pel PP

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que ’“des de Compromís, considerem una autèntica “salvatjada pedagògia” l’obsessió del PP per dur endavant cursos amb uns 30 alumnes per aula. La proposta inicial que formulava el Consell consolidava l’augment de ràtios a 30 alumnes, augmentava la ràtio mínima per concedir unitats en centres incomplets i obria la possibilitat a l’agrupament de cursos, cicles o nivells diferents en unitats de centres complets; i, si bé és cert que la pressió dels sindicats ha aconseguit corregir alguns dels punts més conflictius, la resolució  final que Conselleria ha forçat a aprovar al Consell Escolar Valencià consolida plenament la proposta original d’augmentar fins a 30 el número d’alumnes que es poden matricular en una classe”.

Pañella sosté que “els arguments que han defensat alguns dirigents del PP, tant a nivell estatal com autonòmic, afirmant que no hi ha cap relació directa entre el nombre d’alumnes per aula i la qualitat educativa sencillament no se sosté. La invocació d’altres temps, amb criteris pedagògics completament superats, basats purament en l’aprenentatge memorístic, l’únic que demostren és com han quedat aquestes persones anquilosades en el temps, parlant en ple segle XXI de mètodes que ja estaven obsolets durant el segle XX, quan es practicaven en temps franquistes Qualsevol ensenyant sap que, diguen el que diguen, hi ha una relació ben directa entre el nombre d’alumnes per una classe i les possibilitats d’un treball individualitzat sobre tots i cadascun d’ells”.

El diputat de Compromís ha denunciat també que “la Conselleria s’ha negat a atendre la petició unànime de tots els sindicats per a retirar l’article que permet l’accés de les famílies a la informació de les avaluacions diagnòstiques abans de matricular els fills i filles. Això comportarà en la pràctica l’establiment de rànquings i la divisió dels centres públics d’acord amb els resultats de les avaluacions. Això és el que busca l’administració amb aquest article, i s’avança així a la política segregacionista contemplada en la LOMQE, la nova reforma educativa impulsada pel més que discutible ministre Wert. Des de Compromís tenim molt clar, per tant, la nostra més ferma oposició a aquestes dues mesures, tant pel que fa al nombre màxim d’alumnat per aula com als criteris de rànquins i divisions entre els centres públics escolars. Donem, per tant, ple suport a la resposta dels sindicats, i treballarem des de tots els àmbits per a que aquestes mesures antipedagògiques no es duguen a la pràctica”.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.