Administració electrònica
L'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre emet més de 200 certificats digitals per als seus veïns en només un mes
El consistori s'ha convertit en punt PRU per facilitar l'accés a l'administració electrònica dels ciutadans
![[Img #66078]](upload/img/periodico/img_66078.jpg)
En només un mes des de la posada en marxa del servei, l'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre ha expedit més de 200 certificats digitals per als seus veïns, facilitant així que puguen obtenir el document sense haver de desplaçar-se a altres localitats amb punts PRU d'emissió, com succeïa fins ara. En total, s'han emès 207 certificats digitals, 151 a l'Ajuntament d'Alcalà i altres 57 en les Oficines Municipals d'Alcossebre.
"La valoració és molt positiva i són els propis veïns els que valoren molt no haver de desplaçar-se, per rebre el certificat, així com el fàcil que resulta realitzar tràmits a través de l'administració electrònica", ha explicat l'alcalde Francisco Juan que ha recordat que "des del propi Ajuntament, fomentem l'ús de les noves tecnologies i animem als veïns a que utilitzen la nostra seu electrònica per realitzar tràmits, el que els permet poder realitzar-los a qualsevol hora, des de casa i rebre notificacions directament al telèfon mòbil ".
Gestions com tramitar la declaració de la renda, sol·licitar informació de la Seguretat Social, presentar instàncies o inscriure en convocatòries de les administracions són possibles gràcies al certificat digital. A més, cal tenir en compte que, en els pròxims mesos, entrarà en vigor la nova llei que exigirà que empreses i autònoms passen a relacionar-se amb l'Administració a través de la tramitació electrònica.
En només un mes des de la posada en marxa del servei, l'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre ha expedit més de 200 certificats digitals per als seus veïns, facilitant així que puguen obtenir el document sense haver de desplaçar-se a altres localitats amb punts PRU d'emissió, com succeïa fins ara. En total, s'han emès 207 certificats digitals, 151 a l'Ajuntament d'Alcalà i altres 57 en les Oficines Municipals d'Alcossebre.
"La valoració és molt positiva i són els propis veïns els que valoren molt no haver de desplaçar-se, per rebre el certificat, així com el fàcil que resulta realitzar tràmits a través de l'administració electrònica", ha explicat l'alcalde Francisco Juan que ha recordat que "des del propi Ajuntament, fomentem l'ús de les noves tecnologies i animem als veïns a que utilitzen la nostra seu electrònica per realitzar tràmits, el que els permet poder realitzar-los a qualsevol hora, des de casa i rebre notificacions directament al telèfon mòbil ".
Gestions com tramitar la declaració de la renda, sol·licitar informació de la Seguretat Social, presentar instàncies o inscriure en convocatòries de les administracions són possibles gràcies al certificat digital. A més, cal tenir en compte que, en els pròxims mesos, entrarà en vigor la nova llei que exigirà que empreses i autònoms passen a relacionar-se amb l'Administració a través de la tramitació electrònica.