Domingo, 14 de Septiembre de 2025

Actualizada Sábado, 13 de Septiembre de 2025 a las 16:19:08 horas

Inés Gracia Rodríguez
Jueves, 14 de Abril de 2022

El CEIP LA MOLA es suma al projecte ERASMUS+

[Img #86264]

El passat 2019, abans que arribés la pandèmia, un grup de docents del CEIP La Mola es va iniciar en un nou repte que tenia com a objectiu millorar el rendiment acadèmic del seu alumnat: l’Erasmus+ KA1.

Aquest projecte és un programa educatiu finançat per la Unió Europea que ofereix oportunitats de mobilitat i cooperació per a part de la Comunitat Educativa a diferents països d’Europa i als països associats. En aquest cas, sis docents vam triar diverses mobilitats per a desenvolupar el projecte titulat Rethinking education in La Mola. Les finalitats del projecte han sigut conèixer altres sistemes educatius europeus per millorar la competència docent i digital i així promoure la inclusió del nostre alumnat, millorar la competència lingüística del professorat per a enriquir així la de l’alumnat i aprendre estratègies per a combatre l’abandonament escolar prematur. Aquests objectius estaven enllaçats amb els objectius educatius inclosos dins del marc estratègic Educació i Formació 2020.

La pandèmia de la Covid-19 va endarrerir l’inici de les formacions, de manera que la primera va començar el 5 de juliol de 2021 a Malta amb el títol “Erasmus+ Job Shadowing”, la qual va permetre aprendre sobre l’organització i el funcionament del sistema educatiu maltés, així com de les estratègies didàctiques més utilitzades.

Al mateix mes es va realitzar la formació “Europa, entre la mitologia, la modernitat i el multiculturalisme” a Heraklion on es va encetar un projecte eTwinning per a treballar la multiculturalitat a les aules, visualizant la importància de l’educació en valors.

A l’agost es van completar les formacions “The highlights of Finnish Education” i “Interactive teaching – using Educational Games and New Technology in order to enhance learner’s motivation”. La primera d’elles es va dur a terme a Helsinki, donant l’oportunitat de conèixer el sistema educatiu finés i algunes de les metodologies educatives més utilitzades per a promoure la interacció i la inclusió. La segona va ser a Oslo i va permetre aprendre al voltant de diferents jocs i recursos digitals per a mantindre motivat a l’alumnat i crear així aprenentatges significatius.

La següent formació es va realitzar al desembre a Dublín. Amb el curs “21st century skills for teachers and students” es van aprendre diferents eines educatives digitals per a promoure les habilitats més importants del segle XXI tant de l’alumnat com del professorat.

Per finalitzar el projecte, aquest març es va exercir la formació “Special Needs Children” a Praga. En aquesta ocasió, es van desenvolupar activitats que permeten crear un ambient càlid i afectiu entre tot tipus d’alumnat. A més, es van tractar coneixements bàsics per a la intervenció amb la dislèxia, el TDAH i el TEA dins dels centres ordinaris.

En acabar les formacions, s’han compartit els aprenentatges a la resta de claustre per tal de poder implementar totes les estratègies educatives apreses. A més, s’ha fet partícip del projecte a tota la Comunitat Educativa amb la difusió realitzada mitjançant les xarxes socials, concretament a través de l’Instagram @erasmus_mola.

Aquest projecte ha complit amb les expectatives concebudes així com amb els objectius marcats abans d’iniciar-ho. Per aquest motiu, s’ha tramitat la sol·licitud d’un nou projecte Erasmus+, ara amb el títol “Rethinking education in La Mola II” per tal de millorar el procés d’ensenyament/aprenentatge de tot l’alumnat amb l’ús de metodologies actives i inclusives.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.