Aeroport de Castelló
Pañella: “Si Carlos Fabra té ofertes sobre l’aeroport, raó de més per a que comparega a les Corts per a informar-nos”
El diputat de Compromís critica “el concepte patrimonial que té de l’aeroport “del abuelito”, i es pregunta “si ha fet ell personalment els contactes, què passaria si demà deixara de ser president d’Aerocas”
Castelló, 19 de gener de 2012
El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat, en relació a les afirmacions de Carlos Fabra que té ofertes per a una possible adquisició de l’aeroport, que “aquestes declaracions no fan sinó afegir arguments a favor de la proposta que des de Compromís vam presentar durant el passat període de sessions de què Carlos Fabra comparega a les Corts, com a president de l’empresa pública Aerocas, per a informar els representants dels ciutadans sobre l’estat en què es troba aquest aeroport, tant des del punt de vista econòmic com tècnic; una petició que el PP va obviar durant tot el passat període de sessions, i que per això mateix des de Compromís hem reiterat en l’actual període”
Pañella ha declarat que “trobem molt lamentable el concepte patrimonial que té Carlos Fabra sobre aquest aeroport, que tendeix a considerar com a “seu”. Només cal veure el reportatge sobre la seua “inauguració”, on pregunta als seus nets “Qué os parece el aeropuerto del abuelito?”, com qui mostra casa seua, el seu cotxe o el seu xalet. Però segurament el concepte de diferència entre propietat privada i pública li siga difícil d’entendre a una persona com l’expresident de la Diputació, com ens ha demostrat en moltes ocasions al llarg de la seua carrera política, i com sovint li hem hagut de recordar”.
“En qualsevol cas, ha dit Pañella, ara més que mai és importantíssim que Fabra comparega davant de les Corts per a informar dels diners del ciutadans que han gastat en l’aeroport i de les gestions que s’hi ha dut a terme. I és que ens preguntem, si du ell personalment les suposades gestions amb compradors disposats a pagar els 150 milions que hauria costat l’aeroport, què faria Carlos Fabra si demà, per dir alguna data, fora destituït pel govern valencià, com accionista majoritari que és, del seu càrrec de president d’Aerocas i substituït per una altra persona? És aquesta una decisió que podria prendre legalment el Consell, tot i que Carlos Fabra, amb el seu sentit patrimonialista dels càrrecs, la deu considerar impossible. I, en eixe cas, com quedarien les gestions que suposadament du, amb l’ocultament i la manca de transparència que solen caracteritzar la seua gestió?
Castelló, 19 de gener de 2012
El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat, en relació a les afirmacions de Carlos Fabra que té ofertes per a una possible adquisició de l’aeroport, que “aquestes declaracions no fan sinó afegir arguments a favor de la proposta que des de Compromís vam presentar durant el passat període de sessions de què Carlos Fabra comparega a les Corts, com a president de l’empresa pública Aerocas, per a informar els representants dels ciutadans sobre l’estat en què es troba aquest aeroport, tant des del punt de vista econòmic com tècnic; una petició que el PP va obviar durant tot el passat període de sessions, i que per això mateix des de Compromís hem reiterat en l’actual període”
Pañella ha declarat que “trobem molt lamentable el concepte patrimonial que té Carlos Fabra sobre aquest aeroport, que tendeix a considerar com a “seu”. Només cal veure el reportatge sobre la seua “inauguració”, on pregunta als seus nets “Qué os parece el aeropuerto del abuelito?”, com qui mostra casa seua, el seu cotxe o el seu xalet. Però segurament el concepte de diferència entre propietat privada i pública li siga difícil d’entendre a una persona com l’expresident de la Diputació, com ens ha demostrat en moltes ocasions al llarg de la seua carrera política, i com sovint li hem hagut de recordar”.
“En qualsevol cas, ha dit Pañella, ara més que mai és importantíssim que Fabra comparega davant de les Corts per a informar dels diners del ciutadans que han gastat en l’aeroport i de les gestions que s’hi ha dut a terme. I és que ens preguntem, si du ell personalment les suposades gestions amb compradors disposats a pagar els 150 milions que hauria costat l’aeroport, què faria Carlos Fabra si demà, per dir alguna data, fora destituït pel govern valencià, com accionista majoritari que és, del seu càrrec de president d’Aerocas i substituït per una altra persona? És aquesta una decisió que podria prendre legalment el Consell, tot i que Carlos Fabra, amb el seu sentit patrimonialista dels càrrecs, la deu considerar impossible. I, en eixe cas, com quedarien les gestions que suposadament du, amb l’ocultament i la manca de transparència que solen caracteritzar la seua gestió?



















